shaklee whole

shaklee whole

Tuesday, March 17, 2015

BANGGA Jadi Family Shaklee


Alhamdulillah....
Shaklee semakin berkembang di Malaysia...
Bangga menjadi sebahagian daripada keluarga Shaklee..
Jauh lagi perjalanan maklong.. Namun maklong tetap teruskan tanpa kenal erti mengalah...
InsyaAllah... kejayaan pasti milik maklong..
Maklong juga ingin bantu lebih ramai lagi orang lebih sihat & lebih berjaya..

Ada yang mahu jadi sebahagian daripada family Shaklee??
Hubungi maklong untuk konsultasi terbaik..

---------------
SYAMSILA BINTI ABD KADIR
SID 1139304
0137445591
FBPage: Amanah Sihat Maklong
Emel: syamsila@gmail.com

SIHAT ITU AMANAH

20 tanda awal kanser yang perlu anda ketahui..




Kerap juga kita mendengar penyakit kanser payu dara, kanser rahim, paru-paru dan sebagainya yang baru disedari oleh mereka rupa-rupanya sudah berada di tahap kritikal dan tidak boleh lagi dirawat. Menakutkan tapi inilah yang banyak berlaku. Memang selalu berlaku penghidap kanser hanya menyedari diri menghidap kanser apabila penyakitnya sudah berada pada tahap akhir. Pengesanan pada tahap kritikal ini amatlah lewat. Sakit biasa mungkin kanser Sebenarnya pada peringkat awal kanser menyerang tubuh, tanda-tanda penyakit ini sudah ada tetapi kita sering mengendahkannya. Kita mengandaikan tanda-tanda itu sebagai tidak ada apa atau cuma sakit biasa sahaja. 

Berikut adalah tanda-tanda amaran kanser yang perlu anda ambil perhatian. 

1) Sakit perut atau senak perut. Salah satu tanda-tanda awal penyakit kanser kolon ialah berulang kali mendapat atau mengalami sakti perut tanpa sebab. 

2) Sakit yang seperti sesuatu menusuk masuk ke pancreas mungkin tanda kanser pancreas. 

3) Perut kejang dan sakit perut berterusan. Petanda kepada kanser hati, mungkin juga leukemia kerana pada ketika ini, limpa sedang dibesarkan, menekan sebelah kiri perut yang sedikit rendah. 

4) “Asid perut” kronik atau rasa perut penuh selepas makan yang sedikit. Tanda awal yang paling lazim untuk kanser perut adalah kesakitan di bahagian abdomen atas atau pertengahan perut. Anda merasa bagaikan perut anda dipenuhi gas dan selalu rasa pedih hulu hati. Ia mungkin terjadi selepas anda makan dan rasa kenyang biarpun anda baru makan sedikit sahaja. Oleh kerana rasa sakit ini boleh dihilangkan jika anda makan ubat mengandungi antacid, anda mungkin mengabaikan sahaja kesakitan itu.

 5) Kehilangan berat badan. Anda seorang yang tidak aktif tetapi jika berat badan anda turun tanpa dapat dijelaskan. Ketahuilah bahawa ini adalah petanda awal kanser kolon. 

6) Jaundis atau demam kuning. Barah pancreas, satu lagi salah satu “pembunuh senyap” sering ditemui apabila seseorang menghidap jaundis. Jaundis adalah kuning kulit atau kuning kornea mata tetapi air kencing menjadi lebih gelap daripada biasa yang bukan disebabkan dehidrasi, najis berwarna merah tanah liat malah penyakit kuning juga boleh menyebabkan kegatalan akibat garam hempedu yang terlepas memasuki aliran darah.

 7)  Berdehit atau sesak nafas. Sesak nafas, sakit dada, atau darah keluar bersama air ludah adalah tanda-tanda kanser testis yang sudah merebak ke paru-paru.

 8) Batuk yang kronik atau sakit dada. Beberapa jenis kanser, termasuk tumor, leukemia dan kanser paru-paru boleh menyebabkan gejala yang meniru batuk atau bronchitis yang teruk. 

9) Kerap demam atau terkena jangkitan. Ini boleh menjadi tanda-tanda leukemia, kanser sel darah yang bermula dalam sum-sum tulang. Leukemia menyebabkan sum-sum tulang menghasilkan sel darah putih yang tidak normal yang mengerumuni sel darah putih yang sihat, mengurangkan daya tahan atau keupayaan melawan jangkitan kuman. 

10)Kesukaran menelan. Ia sering dikaitkan dengan kanser esophageal atau tekak, kesukaran menelan kadang-kadang salah satu daripada tanda-tanda awal kanser paru-paru juga.

 11) Bengkak muka. Sesetengah pesakit dengan kanser paru-paru mengalami keadaan bengkak atau kemerahan di muka. Ini terjadi kerana sel tumor kecil menghalang saluran darah di dada, mencegah darah daripada mengalir dengan bebas daripada kepala dan muka. 

12) Nodus limfa yang bengkak di kawasan-kawasan leher, ketiak atau pangkal paha (ketulan). Pembesaran limfa di leher atau ketiak kadang-kadang ialah tanda tiroid, kanser otak atau kanser tekak. Bengkak yang tidak menyakitkan pada leher, ketiak atau pangkal paha ialah juga tanda awal leukemia. 

13) Lebam teruk atau pendarahan yang tidak berhenti. Gejala tidak normal pada platelet dan sel darah merah boleh menjadi tanda-tanda leukemia. Tanda-tandanya ialah gusi berdarah semasa menggosok gigi dan lebam di tempat-tempat seperti jari dan tangan. 

14) Sembelit, cirit-birit dan perubahan dalam najis boleh menjadi tanda-tanda kanser. Seperti dengan banyak gejala kanser lain,  jika ia berlaku lebih daripada beberapa hari tanpa sebab yang jelas, seperti flu atau keracunan makanan. Mereka yang didiagnosis menghidap kanser kolon sering memberitahu bahawa mereka lebih kerap membuang air besar dan masih tidak merasa lawas. Salah satu tanda-tanda awal kanser pankreas adalah najis berminyak, besar tetapi lebih pucat daripada biasa dan berbau sangat busuk kerana badan tidak menyerap makanan seperti sepatutnya. 

15) Sukar membuang air kecil. Tanda-tanda awal kanser prostat ialah anda tidak boleh kencing walaupun anda berasa hendak kencing. Bila sudah kencing pula anda susah hendak berhenti. 

16) Masalah ereksi. Sukar mendapat atau mengekalkan ereksi adalah juga tanda anda mengidap kanser prostat. 

17) Sakit pada pangkal paha, pinggul atau abdomen. Satu tanda lain kanser prostat ialah lelaki kerap sakit di bahagian pinggang, paha atau bahagian paling rendah di belakang. Kanser prostat yang telah merebak ke nodus limfa merupakan ketidakselesaan dalam pelvis atau bengkak di kaki. 

18) Sakit belakang yang tidak diketahui puncanya. Sakit belakang boleh bermakna segala macam perkara. Sakit di belakang pinggang dan lebih rendah boleh menjadi tanda kanser prostat, manakala kesakitan di bahagian belakang atas tanda kanser paru-paru. Sakit di bahagian abdomen atas dan belakang adalah salah satu daripada beberapa tanda-tanda awal kanser pancreas. 

19) Kanser kulit merujuk kepada kesakitan kulit atau kulit yang tidak sembuh, menjadi berkerak atau berdarah dengan mudah. Kebanyakan kita tahu tahi lalat mungkin menunjukkan anda ada kanser kulit tetapi cari juga tanda-tanda lain seperti ketulan kecil yang berlilin atau sisik kering. Biasakan diri anda dengan pelbagai jenis kanser kulit – melanoma, sel basal karsinoma dan karsinoma sel skuamus dan periksa kulit dengan teliti di seluruh tubuh untuk mengesan pertumbuhan yang kelihatan ganjil atau bintik. 

20) Perubahan pada kuku. Perubahan yang tidak dapat dijelaskan pada kuku boleh menjadi tanda beberapa jenis kanser. Coretan coklat atau hitam atau titik di bawah kuku  boleh menunjukkan kanser kulit. Jika ada pembesaran hujung jari, dengan bahagian hujung kuku melengkung ke bawah boleh  menjadi tanda kanser paru-paru.


Ada yang ingin ikhtiar Kanser dengan Shaklee??
Ada yang ingin ikhtiar mencegah daripada penyakit Kanser??
Maklong sedia bantu anda...

--------------------------
Untuk sebarang Konsultasi & pertanyaan
SYAMSILA KADIR
SID 1139304
0137445591
FBPage: Amanah Sihat Maklong
Emel: syamsila@gmail.com

SIHAT ITU AMANAH

Tuesday, March 10, 2015

SOYA ESP TAK SELAMAT KE??????


Ramai yang mempertikaikan tentang produk Shaklee yang berasaskan SOYA seperti ESP (Energizing Soy Protein) yang sememangnya SUPER DUPER HOT & SPICY... Ada juga yang berpendapat SOYA boleh mengakibatkan KANSER.. Ada jugak ibu2 yang berpendapat bahawa kalau nak anak yg putih, gebu, comey masa pregnant minum air soya banyak2... SOYA jika diambil berlebihan terutamanya bagi ibu Hamil boleh mengakibatkan anak yang dilahirkan mempunyai masalah eczema.. Mungkin ada betulnya namun, adakah anda pasti SOYA yang macam mana yang TIDAK SELAMAT?? Mari kita lihat samada ESP SHAKLEE SELAMAT atau TIDAK.. Semoga bermanfaat!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
by Master Farah Wahida
Founder of MYFAWA Mellinium
From: Group Stayhealthy

7 Ciri-ciri Soya Yang Selamat
Oh ada soya selamat dan soya tak selamat ya? Ingatkan semua soya sama.
...
Ok, Meh sini kita cerita.

1) Soya yang ditanam secara organik.
KACANG SOYA TIDAK ORGANIK atau dengan kata lain menggunakan baja kimia dan racun pestisid, khasiatnya rendah DAN kandungan nitrat yang tinggi. Tahukah anda? Kandungan nitrat yang tinggi membawa risiko KANSER !

2) Tidak menjalani proses perubahan genetik (non-gmo).
Kacang soya GMO lebih murah untuk dihasilkan. Tapi ia berisiko kepada kesihatan pengguna kerana ia menghasilkan TOKSIN dalam badan manusia.

3) Mengandungi 9 amino acid penting
Jumlah kesemua amino asid adalah 20 jenis. 11 jenis darinya boleh dihasilkan dalam badan manusia (dikenali amino asid tak perlu). 9 lagi amino asid perlua didapatkan dari diet harian (dikenali amino asid perlu).
9 amino asid ini penting untuk penghasilan hormon, antibodi dan enzim. Kekurangan amino asid perlu ini menjadikan tubuh kita kurang effisyen dalam menjalankan proses-proses pentinh dalam tubuh.

4) Dicuci dengan Air
Kacang soya yang dibilas, dicuci dengan alkohol menyebabkan pengurangan ISOFLAVONES sehingga 88%.
Apa itu ISOFLAVONES?
Bahan pencegah kanser
Penting dalam tindakan hormon & jisim tulang
Di Shaklee, proses pembuatan soya 100% menggunakan air.
Bukan sahaja HALAL, bahkan menjaga mutu soya.

5) Bahan anti-thyroid & anti pertubuhan disingkirkan
Kedua bahan ini menggangu fungsi tubuh dan meningkatkan risiko kanser.

6) Diproses tanpa dipanaskan
Suhu yang tinggi boleh mendenaturasikan kandungan protein. Dengan kata lain, struktur protein musnah dengan suhu yang tinggi.

7) Ditambah kalsium
Dalam proses pembuatan soya, minyak soya dibuanh. Maka soya akan menjadi berasid.
ESP Shaklee mengandungi 500gram Kalsium bagi meneutralkan semula keadaan asid itu.

Oleh itu, buatlah pertimbangan sewajarnya.
Sanggupkah anda merisikokan diri anda dengan memilih yang tidak selamat.
Bukankah anda ingin menjaga kesihatan?
Mungkin anda pernah membaca isu soya penyebab kanser seperti yang dicanang-canangkan.
Oleh itu, Pilih lah soya yang mematuhi 7 ciri soya selamat

Dari Shaklee ~ Energizing Soy Protein ESP
Ini sesuai untuk semua individu kecuali bagi pesakit dialysis dan individu berumur 70 tahun ke atas

========
Nota kaki:
Alhamdulillah... lega dengan penjelasan ni kan... ESP SHAKLEE sememangnya SELAMAT, BERKESAN & SEMULAJADI!

-----------------
Sebarang Pertanyaan & Konsultasi boleh hubungi:
SYAMSILA ABD KADIR
SID 1139304
Call/sms/whatsapp: 0137445591
Emel: syamsila@gmail.com
FBPage: Amanah Sihat Maklong

SIHAT ITU AMANAH!

Tuesday, March 3, 2015

SHAKLEE IS THE BEST!!

Alhamdulillah...
Syukur yang tidak terhingga maklong panjatkan pada ALLAH YA WAHHAB..
Apa jua yang berlaku dalam kehidupan maklong pada waktu ini semuanya kerana Izin ALLAH jua..
Syukur ALLAH lorongkan hati ini untuk berubah ke arah kebaikan..
Syukur menjadi sebahagian daripada keluarga BESAR SHAKLEE..


                                             Mr. Victor Lim (President Shaklee Malaysia)


Award - Best in MLM - Natural Supplements



Alhamdulillah... SHAKLEE telah dinobatkan sebagai BEST Brand in MLM - Natural Supplements 
Bangga sangat kerana Maklong sebahagian daripada keluarga SHAKLEE..

Semoga Allah berkati perjalanan Maklong dalam Shaklee.. Sekali melangkah.. Maklong akan teruskan walau dalam apa jua keadaan pun.. Maklong berjihad & berjuang kerana Allah... Banyak PUSH FACTOR yang mendorong maklong untuk bersama SHAKLEE..

Selagi belum tercapai cita2.. Maklong tetap teruskan Hingga berjaya KAYA & BERJAYA di DUNIA & AKHIRAT.. Apa yang lebih penting ialah.. Bantu diri sendiri Untuk Lebih SIHAT. Bantu Orang lain untuk Lebih SIHAT.. InsyaAllah akan Bantu orang lain juga untuk lebih BERJAYA.

Ada yang mahu sama2 SIHAT & BERJAYA dengan MAKLONG??
Boleh hubungi Maklong untuk keterangan lanjut ye..

SHAKLEE IS THE BEST!!!

-----------------------------
Untuk sebarang pertanyaan & Konsultasi
SYAMSILA BINTI ABD KADIR
SID 1139304
0137445591
FBPage: Amanah Sihat Maklong

SIHAT ITU AMANAH!

ESP BOLEH BANTU ANDA KURUS???


Ya..sebab ESP ada leucine. Tahu apa itu leucine?
Leucine ni ialah salah satu daripada 9 asid amino yang tidak boleh dihasilkan oleh badan.
...
Leucine ni ada fungsi yang tersendiri dan sangat membantu menurunkan berat badan. Bagaimana? 
 
1. Membakar lemak visceral. 
Lemak visceral adalah lemak yang berada paling dalam (di bahagian perut) dan susah nak disingkirkan. Tapi leucine ni dapat bantu bakar lemak viseral ni.



2. Rasa kenyang yang berpanjangan.
Perasan tak bila kita minum ESP kita rasa kenyang dan bertenaga? Sebab Leucine ni bantu bertindak dalam metabolisme glucose. (Glukose ni diperlukan untuk tenaga). Jadi, bila kita minum ESP, even tak makan atau pun masa kita berpuasa ; kita still rasa kenyang...rasa bertenaga. 

Selain tu, leucine ni juga boleh rendahkan tahap triglycerides dalam darah yang akan membantu leptin (sejenis hormon) meransang otak dengan lebih baik supaya anda berasa kenyang pada kalori yang rendah... and that's why if nak kurus ESP ni ambil sebelum makan, so, time makan tu kita dah rasa kenyang...automatik kita akan kurang makan.


3. Membina semula otot.
Memang kita boleh dapat leucine dari makanan lain, tapi antara banyak-banyak asid amino, Leucine ni mudah rosak lagi-lagi time senaman. So that's why kita perlukan supplements yang ada leucine (which is ESP la kan) untuk bina semula otot, dan untuk menjalankan fungsi lain. Ha.. tu sebab korang tengok atlet selalunya ambil protein...sebab diorang tak nak kehilangan otot diorang. Kan otot diorang pejal gitu!

Lagi 1...Perasan tak orang yang skip karbohidrat cepat kurus(kurang makan nasi dan sebagainya) dan cepat gemuk?
Nak tahu kenapa?

SEBAB penurunan berat badan macam ni akan menyebabkan kita kehilangan otot. Bila kehilangan otot, ia akan perlahankan metabolisme badan, so orang tu akan naik berat badan dengan cepat.
TAPI.. if kita ambil ESP ni, Leucine dapat kekalkan tisu tanpa lemak. Dalam kata lain, ESP (yang kaya dengan leucine) ni dapat bantu kita kurus kan badan dengan pembakaran lemak dan bukannya mengurangkan jisim otot.
Faham kan? 

Selain ESP, supplement Shaklee yang ada leucine ni ialah Cinch shake.

 Jika ada ingin kurus dengan cara yang sihat.. Cubalah ESP! InsyaAllah... Sihat dapat, Kurus pun dapat!

Sumber dari: FB Group STAYHEALTHY

------------------------------
Untuk sebarang info & Konsultasi:
SYAMSILA BINTI ABD KADIR
SID 1139304
Tel/Whatsapp: 0137445591
Emel: syamsila@gmail.com

SIHAT ITU AMANAH!

Monday, March 2, 2015

Penggemar ESP?? ISOFLAVONES... Info yang anda perlu tahu..

ESP merupakan sumber Protein terbaik yang pernah dihasilkan.. Maklong memang pengguna tegar ESP.. Alhamdulillah.. banyak manfaat kesihatan yang maklong dapat bila consume ESP secara konsistent.
Maklong nak kongsikan INFO tentang ISOFLAVONES. Selamat Membaca!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 
ESP mengandungi Isoflavones.
Betul ke? Sebetulnya, Soya yang mengandungi Isoflavones.
Apa itu Isoflavones?
Isoflavones merupakan struktur kimia yang sama dengan estrogen dalam badan kita....
.
.
Apakah fungsi Isoflavones?
Isoflavones akan bersaing dengan estrogen dalam mengurangkan risiko masalah kesihatan akibat kelebihan atau kekurangan estrogen.

Dengan kata lain, Isoflavones membantu menyeimbangkan hormon di dalam badan.
Selain itu, Isoflavones sangat membantu dalam melawan pertumbuhan timor kerana ia bertindak melawan sel-sel kanser. Ha.. Jadi, kata-kata yang mengatakn minum soya menjadikan mandul tu tak betul lah??
Tidak juga. Untuk memastikan soya yang diminum itu selamat ada kriterianya. Dan salah satu dari nya ialah soya itu mengekalkan kandungan Isoflavones.
.
.
Shaklee menghasilkan Susu soya yang mengekalkan kandungan Isoflavones yang dinamakan sebagai ESP.
.
.
ESP dihasilkan dari soya yang tidak diubah genetiknya
( Non GMO) .
Malang sekali, apabila ada sesetengah soya dicuci menggunakan alkohol yang menghilangkan isoflavones yg bermanfaat malah, mendatangkan mudarat kepada pengguna.
Berbeza dengan ESP, soyanya dicuci dengan air bagi mengekalkan isoflavones genistien dan daidzien bagi memastikan susu soya selamat diminum juga mengekalkan nutrisi soya.

Sumber: FB Group STAYHEALTHY: Bedah ESP

Alhamdulillah... Semoga bermanfaat untuk semua.. sekurang2nya.. kita menambah ilmu kan! Ilmu tentang kesihatan bagus untuk diterokai... kita tahu apa yang kita makan dan apa yang kita masukkan dalam tubuh ye tak!

-------------------
Untuk sebarang konsultasi & pertanyaan:
SYAMSILA ABD KADIR
SID 1139304
0137445591
FB:Amanah Sihat Maklong


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...