shaklee whole

shaklee whole

Monday, January 16, 2017

Tips Penjagaan MATA cara MUDAH dan SELAMAT

Assalamualaikum semua.

Korang ni mesti selalu tengok Handphone dalam gelap kan??
Jangan tipu ye.. maklong tahu hahaha
Dah baring baring kat katil, lampu dah gelap, mata nak pejam
Eh eh.. tangan masih dok asyik scroll HP kan??
Check FB la, Whatsapp la

Bahaya tau tengok skrin HP, Laptop, Note book, Tablet dalam gelap
Bagi yang bekerja di ofis pulak
Mengadap Skrin Komputer atau Laptop non stop 8 jam sangat meletihkan mata kan?
Mata kita terpaksa bekerja keras
Tak kesian ke kat mata kita tu??
Dahlah kecik, cuma sepasang je pulak tu
Rosak satu takde ganti dah

Istimewa untuk anda semua  Maklong nak kongsikan TIPD PENJAGAAN MATA yang MUDAH & SELAMAT

CARA 1: SENAMAN MATA
------------------------------------
1) Gosok kedua-dua tapak tangan anda sehingga rasa panas. Lepas tu letak tangan ke atas mata. Ulang sehingga 3-5 kali atau apabila mata terasa letih.

2) Mata melihat ke atas, ke kanan, ke kiri dan ke bawah. Kemudian buat pusingan mata arah jam sebanyak 10 kali. Kemudian buat pusingan arah lawan jam pula sebanyak 10 kali.

3) Ambil Pen/Pembari/Objek pilihan anda. Pegang dan letakkan antara mata hingga lengan. Fokuskan mata pada objek tersebut. Kemudian dengan perlahan lahan gerakkan pen/onjek itu ke depan dekat bahagian mata. Kemudian gerakkan ke belekang semula. Ulang langkah ini 10 kali.

4) Urut perlahan lahan dahi hingga ruang antara kening selama 3-5 minit.


CARA 2: REHATKAN MATA
-------------------------------------
1) Tidur yang cukup membantu merehatkan mata kita

2) Rehatkan mata seketika dalam 10 minit. Bebaskan mata anda daripada Skrin Komputer, Tablet, Laptop atau HP apabila sudah terlalu lama melihatnya.

CARA 3: MAKAN MAKANAN MATA
-------------------------------------------------
- Mata pun ada makanan tau. Jangan tak tahu. hahaha
- Ambil makanan yang kaya dengan Vitamin A, Vitamin C dan Vitamin E
- Vitamin A tu macam lobak merah, hato, keledek, bayam, sawi
- Vitamin C seperti jambu batu, kiwi, betik, oren, strawberry
- Vitamin E seperti ALmond, kekacang, oregano, aprikot kering, paprika

Penting kan menjagaan mata ni
Versi maklong sangat mudah. Amalkan Vitamin Shaklee secara konsisten iaitu Sustained Release Vitamin C, Vitamin E Complex Dan Carotomax Shaklee. InsyaAllah mata akan kembali sihat dan bersinar. Jangan ambil mudah ye isu penjagaan mata ini.

Maklong sangat suggest anda mengambil Carotomax Shaklee kerana manfaatnya yang pelbagai bukan sahaja untuk kesihatan mata :

# melindungi sel daripada kesan pemusnahan radikal bebas.
# Carotomax sumber Vitamin A terbaik
# meningkatkan sistem imunisasi
# membetulkan sistem organ tubuh
# mencegah kanser
# mempertingkatkan kualiti penglihatan dan melindungi daripada rabun malam
# meredakan penyakit kulit
# membantu pertumbuhan tulang, gigi, gusi, rambut dan kulit yang sihat
# membina semula sel sel yang rosak

Banyak manfaat Carotomax Shaklee ni.



Untuk mendapatkan produk Shaklee dan konsultasi secara percuma. Boleh hubungi maklong ye

--------------
Shaklee Independent Distributor
Syamsila Binti Abd Kadir
0137445591
FB: Syamsila Binti Abd Kadir
IG: shaklee.bysyamsila
COD Ayer Hitam, Yong Peng
Poslaju seluruh Malaysia



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...